Szeretettel köszöntelek a Chopper Motor közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Chopper Motor vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Chopper Motor közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Chopper Motor vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Chopper Motor közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Chopper Motor vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Chopper Motor közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Chopper Motor vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Városban motorozni az egyik legkockázatosabb dolog, amit két keréken művelni lehet. A veszélyforrások száma végtelen, a motoros pedig védtelen, legalábbis az autósokhoz képest. Mégis megéri motorral járni, hiszen rengeteg időt lehet megspórolni vele. Valóban megéri a kockázatot? A válasz igen, de csak abban az esetben, ha a kockázatot minimális szintre tudod csökkenteni. És ebben nem a protektorra vagy a bukósisakra számíthatsz, hanem saját magadra, azzal, hogy nyomkövető indián módjára „olvasod a forgalmat”, amibe belekerülsz, előre kitalálod, hogy mások mit fognak cselekedni, és kivonod magad a kétes szituációkból.
Az öreg indiánt nem érheti baj, a tollakból mindent megjósol
A jó motoros
Először is nem árt tisztában lenni saját magad és a motorod képességeivel, valamint a fizikával. Ezekhez mérten hagyjál magadnak helyet, hogy egy hirtelen manővert (pl. vészfékezés, kikerülés) adott körülmények között végre tudj hajtani. A jó motoros tudja, hogy gépe fölényes dinamikai tulajdonságokkal rendelkezik, és azt is, hogy ezzel másokat sokszor mennyire meg tud lepni. A városi motorozás nem élvezet, hanem egy szükséges rossz, amit meg kell próbálni biztonságossá tenni.
Városban versenyezni veszélyes és irritáló
Defenzív vezetés
Figyelni, tudni kell, hogy mi történik előtted és mögötted az úton, ugyanis csak így tudsz időben helyes döntéseket hozni. Ha számolsz a forgalom többi résztvevőjének minden lehetséges manőverével (pl. nem adják meg az elsőbbségedet, körültekintés nélkül váltanak sávot), akkor időben fel tudsz készülni a veszélyhelyzetek elhárítására. Onnan tudod, hogy mindent jól csinálsz, hogy egy nap úgy érzed, nem is volt semmiféle olyan szituáció, ahol igazán bajba kerülhettél volna. Pedig a forgalom többi résztvevője napról napra elköveti ugyanazokat a hibákat, csak nem mindegy, hogy téged felkészülten vagy váratlanul ér mindez.
A buszsáv már szabad a motorosok előtt, de rajta haladni rengeteg veszélyt rejt
Tanácsok városban motorozáshoz
- Látszódj és láttasd magad, légy egyértelmű! Vagyis: működjön a világítás a motorodon, az irányváltoztatási szándékodat időben jelezd. Ha motorfékkel lassítasz, egy leheletnyit lépj rá a hátsó fékre, hogy bekapcsoljon a féklámpád.
- Ne haladj huzamosabb ideig más közlekedő holtterében, vagy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton mellette! Keresd a szemkontaktust a sofőrrel, ha te látod őt a saját tükrében, valószínűleg ő is lát téged.
- Az, hogy gyorsabb vagy másoknál előny, nem kötelezettség. Csak azért, mert valahol előrébb kerülhetsz, nem kell kihasználnod, ha az nem 100%-ig biztonságos. Másodpercek múlva úgyis kínálkozik másik lehetőség.
- Figyeld az autósok tekintetét! Ha azt látod, hogy a sofőr nem a vezetéssel foglalkozik (telefonál, a rádiót piszkálja, stb.), maradj távol tőle, mert jó eséllyel fogalma sincs, hogy mi történik körülötte.
- Lámpától ne indulj elsőnek körülnézés nélkül! A piroson sokan mennek át szabálytalanul, ráadásul olyankor elég gyorsan.
- A tökéletes koncentrációhoz, és a helyes döntésekhez elengedhetetlen a türelem és a nyugalom.
Ne feledd! Csak akkor van elsőbbséged, ha meg is adják!
Ha ezeket elolvastad, még nem jelenti azt, hogy mindent tudsz. A forgalmat folyamatosan „tanulni” kell, és mindenkinek ki kell alakítania személyre szabott veszélyfigyelő és -elhárító rendszerét saját habitusa és vezetési stílusa szerint.
További hasznos vezetéstechnikai cikkek:
Kétujjas fék- és kuplungkezelés
Forrás:http://www.shox.hu/content/biztons%C3%A1gos-v%C3%A1rosi-motoroz%C3%A1s
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 37 perce itt:
Érezd magad jól a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
MOTOROZÁS TÉLEN: MIRE FIGYELJÜNK
VI. Honda Shadow, VT, VTX Márkatalálkozó - 2018 VI.23. Ercsi
Öreg chopper villanymotorral
A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S